Olje

10.10.2018 kl 10:10 2060

Innlegget er slettet av administrator
Hvis man følger med i media og hører på økonomiske rådgivere uttale seg om sparing i aksjer så er det én ting som blir gjentatt: "Hvis du ikke setter deg inn i aksjemarkedet og ikke har råd til å tape penger så bør du holde deg unna."

Jeg eier mine Nel-aksjer fordi de passer godt inn i min "etiske portefølje" og fordi det er en spennende teknologi å følge med på. Når det så i tillegg ser veldig tydelig ut som at det er nå ting begynner å materialisere seg og jeg fikk muligheten til å bygge opp en akseptabelt stor småsparerpost så har jeg benyttet meg av anledningen.

Men jeg er altså investor, ikke trader, selv om det er beskjedne summer det er snakk om. Og følgelig gjør ikke disse sprellene fra Sissener eller innsidesalg eller haussing og baissing noe med min entusiasme for Nel. Jeg har ikke lånt penger og jeg har ikke en SL som kødder det til for meg plutselig og overraskende. Så jeg sitter rolig når det stormer og koser meg bare litt ekstra de dagene det kommer gode nyheter.

Likevel irriterer jeg meg over noen her inne som juger og overdriver for å lure folk til å kjøpe eller selge. Ikke fordi jeg tror at så mange faktisk lar seg lure, men løgnere trigger rettferdighetssansen i meg. Jeg er nemlig ikke blant dem som "driter i om jeg tjener penger på hydrogenfremstilling eller hydrogenbomber". Det at disse personene i tillegg skriver at "slik er vi alle sammen her inne" må man som anstendig menneske bare humre litt over.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.