Farma

Korsar
29.05.2020 kl 11:11 1426

Da har aksjen brutt videre ned til 18-tallet. Støtten på 20 er dermed nesten forlatt. Men en viss volatilitet ligger fremdeles i chartet, så aksjen kan fremdeles redde seg noe tilbake i løpet av dagen. Jeg understreker: Det er fremdeles ikke teknisk grunnlag for å hevde at støtten på 20 er endelig brutt.

Men ender aksjen dagen under 19 (f.eks. ved at internasjonalt sentiment også synes å svekkes nå) tenker jeg å kjøre en ny teknisk analyse i kveld. Poenget er jo for min del (som hyppig trader i aksjen) å teste om det foreligger teknisk grunnlag for bunnfiske i en slik situasjon, og dermed kjøpe seg inn igjen for å satse på en rekyl over 20 igjen.

Rekyl kan imidlertid drøye denne gangen, jfr. at 20 er siste solide støtte i chartet, noe som kan skremme vekk troen på rekyl herfra hos tradere som ellers er frekke nok med å hente en krone eller tre på aksjens hyppige volatilitetsmønstre. For meg har NANO vært en av mine favoritt-tradeaksjer i flere år, siden de stygge fallene har utløst tilsvarende gode rekyler (men dessverre kortvarige for de som nekter å slutte med å sitte fastklamret hele veien).
Muligens får man ikke noe nytt likvid bunnfiske før aksjen er nede på 17-tallet, og det kan jo drøye litt ennå.

PS: Det som virkelig kunne vært interessant er om noen begynner å kjøre et pump and dump løp i dag, for det er teknisk sett ganske nærliggende når markedet vakler i underkant av en så viktig støtte. Jeg snakket for 1 min siden med en kjenning som ga dette en 50% sannsynlighet :-)
For egen del tror jeg ikke på at en så sterk volatilitet kan hostes opp i dag, og sitter derfor passivt utenfor mens det faller fra seg.

Redigert 21.01.2021 kl 07:56

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.