Finans

seismicrec
14.10.2018 kl 12:41 5013

Nofi og komp er ledende i sektoren , om de blir vinnerene gjenstår å se.
Hva jeg legger vekt på er driften kvartal for kvartal, hvem er hestehodet foran, hvilken av de nyoppstartede bankene har størst fart ?
Jeg har vært med i alle bankene omtrent siden oppstart , disse investeringen har vært veldig ok...for å si det forsiktig.

Det jeg ser nå er at både Mono og Insta har betydelig større fart i sine første kvartaler enn komp og Nofi.
I Nofi gikk det seint i begynnelsen,men det var en annen tid.
Nofi nådde 4 milliarder i utlån etter 7 års drift , Mono er der til neste år og Insta i slutten av 19 (?)

Komp nådde 1 milliard i utlån etter 5 hele kvartal og fikk overskudd etter 4 kvartalers drift.
Mono fikk 1 milliard i sitt 5. kvartal og fikk overskudd 3 kvartaler .
Insta nådde 1 milliard i sitt 3.dje kvartal og overskudd i sitt 2 kvartal.

Alle tre banker er nå i Finland
Komplett startet opp i Finland i februar -17
Mono i mai - 17
Insta i des- 17.

Sverige står for tur for Mono og Insta , Insta har allerede solgt non performing lån og iflg hjemmesidene ansatt svensker.

Min vurdering er at veksten vil øke relativt sterkere i utfordrebankene fra nå av når de ser ut til å få fotfeste ute.
De som kun velger Norge vil sakke sterkt akterut da veksten er svak og konkurransen sterk her.
Resultatmessig vil muligens de norske ( Easy m.fl. ) vise gode tall, men dersom man stripper for ekspansjonkostnader og markedsføringskost for Mono og Insta , ser man at det er imponerende tall de har levert hittil ( 10 mill i markedsføring og fem mill i drift i Finland for q2)

Q3 blir spennende , se på topplinjeveksten og korriger bunnlinje for markedsføring så blir sammenlikningen bedre.Mono og Insta prises til litt over 500 mill !,, gi bort , etter mitt skjønn, og det må gjentas , nå går smarte penger inn i en utbombet sektor
Redigert 14.10.2018 kl 12:54

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.