Grønne aksjer

Silicon Valley
VOW 10.06.2020 kl 15:14 7006

Jeg kan først si at jeg liker begge selskapene, men førskjellen i vurdering er så hinnsides at jeg bare må sammenligne litt.

NEL hadde i Q1 en omsetning på 126, 5 mill og en order backlog på 592 millioner - Idag har Nel en børsverdi på 25,7 milliarder.
VOW hadde i Q1 en omsetning på 116 mill, og en order backlog 975 millioner - Idag har Vow en børsverdi på 2,79 milliarder.

Nel fikk nå den etterlengtede ordren fra nicola nylig så backloggen er vel nesten som Vow's backlog nå.

Men til vurderingen da Nel har en vurdering på hinnsides 9,2 ganger høyere enn Vow. Altså 9,2 ganger høyere valuering enn Vow!

Skulle Vow opp på samme vurdering skal aksjekursen opp til 239 kr. Litt høyt kanskje. Hvis vi bare sikter på halvparten kommer vi opp i 120 kr. Dette fast Vow har en mye bedre trackrecord hva gjelder vinst. Vow viser vinst kontinuerlig mens Nel kontinuerlig taper penger. Så her er Vow bedre. Tilvekstpotensialet er vel omtrent likt på noen års sikt.

Lat si da at Nel er rett vurdert, det er sikkert mange her inne som sier den skal videre opp. Da bør vel Vow gå til de grader i månedene som kommer. Hvis vi er forsiktige og sikter bare på 1/4 dels vurdering av Nel er vi oppe i 60 kr. Denne valueringen er beyond logic. Så mitt tips er last opp i Vow.
Redigert 21.01.2021 kl 09:11

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.