Valuta og krypto

JanV
13.06.2020 kl 09:09 5195

Enig at HVIS skattefordelen kan utnyttes er litt oppside, men også det er i stor grad tatt ut ved siste dagers oppgang. Det å få brukt underskuddet er imidlertid veldig vanskelig å få til mm man selger skallet til et ressursselskap og selv da vil det fort bli gjennomskjæring hvis kjøpet kun er skatte motivert. «Assets» på 70 mill antar jeg er angitt cash på 20 mill pluss ca 50 mill i Ambershaw lån. For å få disse pengene tilbake må Ambershaw «lykkes» og det er man langt unna for øyeblikket. Da må «verdien» legges inn med stor discount. Hvis dette var virkelig verd 50 mill kunne de selge gjelden. Det tror jeg ikke det finnes kjøpere til. Kanskje med dyp discount, type 50-80%. I om med det var 20 mill i cash 31/12, må vi tro det er vesentlig mindre nå. 30 mill for skallet er nok riktig. Skal man regne på dette, og ikke drømme seg bort, så er «verdien» uten fremførbart underskudd anslagsvis 60-80 mill dvs 3.5-4.0 kroner give or take. Med underskudd 2 til maks 5 kroner til. Jeg vil ikke bli overrasket om aksjen kommer sigende ned igjen til 3-4 intervallet som det kan «regnes på». Vi får se
Redigert 21.01.2021 kl 08:04

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.