Offshore

delta
17.10.2018 kl 10:48 5238

Lande kontrakt på en ny enhet? Hvis du tenker på en HSHE, tror jeg ikke det skjer før ODL kan få kontraktsfestet 2-4 års minimumsrate på over USD 400k pr dag - ODL vil kanskje ha USD 435k pr dag som de bruker som langsiktig rateestimat i sin regnskapsrapportering. Sånn rate må til hvis man skal få rimelig internrente på et slikt prosjekt. Ferdigstillelse da tidligst i 2022 og slik rate ved borestart da. Er det noen oljeselskaper som i nær fremtid er villig til noe slikt? Det vil jo være meget bullish for utsiktene for riggeiere når dette måtte skje - et nytt skjellsettende steg opp i gjeninnhentingen for rigg - og vil nok dra kursene opp noe for tunge HSHE-aksjer. ODL må nok ha stor emisjon hvis dette skulle skje i nær framtid, og det er ikke så moro. Hvis det skulle skje på kurs under kr. 40, er jeg ikke så sikker på om det er bra for aksjen - jeg tror ikke det er det.
Redigert 17.10.2018 kl 10:50

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.