Offshore

delta
17.10.2018 kl 14:25 5118

Jeg tror ikke Q3-rapporten vil inneholde noe som rasjonelt sett skulle påvirke aksjekursen. EBITDA for Q3 blir nok omtrentlig som Q1 (USD 56,4 mill.) og Q2 (ca. 60 mill. hvis vi holder utenfor ekstraordinær pensjonsinntekt som økte EBITDA med USD 6 mill. i Q2). Jeg estimerer USD 57,5 mill. i EBITDA i Q3. Og så har du Q4 etterpå med etter mine vurderinger meget svak regnskapsmessig EBITDA som følge av antatt klassing av DS Atlantic samt mobilisering for Sør-Afrika for DS Stavanger hvor ODL ikke kan inntektsføre i regnskapet mobilseringsinntektene, men må inntektsføre alle inntekter over antatt boreperiode på 2 mnd tidlig i 2019. Full OpEx vil dog regnskapsføres som normalt for alle rigger i Q4. Så da kommer jeg til antatt regnskapsmessig EBITDA for Q4 på USD 35,5 mill. Jeg har da antatt at DS Atlantic mister inntekter i tilsammen 30 dager ifm. klassing hvorav 20 dager i år og 10 dager i januar neste år. Det kan jo bli forskyving mellom kalenderår på de beregnede 30 dagene inntektsbortfall for DS Atlantic. Vi får også se hvilket kvartal boreoperasjonene for DS Stavanger i Sør-Afrika skal utføres og dermed hvilke kvartal inntektene tas.

Det er vel ingen topp spec'ede HSHE for salg nå. Er vel noe lavere spec det er snakk om for de som er tilgjengelige for salg nå.
Redigert 17.10.2018 kl 14:37

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.