Olje

gunnarius
PEN 18.10.2018 kl 14:18 26196

Ble litt lang den andre tråden og tillater meg å starte en ny med ny giv:

Leser man hva PEN har meldt og skrevet i det som ligger på hjemmesiden om Tunisia går det frem at produksjonen er plassert på tidslinjen mellom Fase 1 og Fase 2 på Dussafu. PEN har også meldt farm out (Tunisia) , pluss fast track produksjon fra Salloum. Derfor samlet jeg opp alt og spurte selskapet:

"Permit to be extended, farm out and possible production (Salloum) in 2019 – all to be defined as fast-track?" Her ble det svart med yes. Venter derfor hver eneste morning på en Tunisia-melding.

Hva angår flow Dussafu vil dette sikkert også bl.a. være beroende på myndighetenes forhåndsgodkjennelse. Utover dette er tilbakemeldingen fra PEN at - så snart alle testene er unnagjort og produksjonen er stabilisert, vil det bli meldt.

Ad Aje, venter vi på simuleringsstudien, deretter boreprogram for H1 2019 og funding (prosjektfiansniering?). For ca. 5 uker siden spurte jeg om denne studien og det ble bekreftet den var på vei, men kunne fremdeles ta litt tid. MX Oil antok fra deres side den ville ta ca 3 mnd. og meldt medio juni i år. Vi har studien snart og da blir det fart på Aje-oljen. Det er også blitt bekreftet at oil rim prosjektet kan kjøres uavhengig av gass-prosjektet. Dvs. ikke alt på en gang. Klokt for da får Aje partnerne cash flow fra oljen og det er merkverdig at dette ikke foreligger allerede.

Her jobbes det nok under høytrykk på alle fronter. Skjønner fremdeles ikke markedet som sover i timen. For dette her tror jeg blir særdeles bra for PEN, extra bra for de som kaster seg rundt under NOK 20. Men slikt ser man ikke før det er for sent. Rimligvis kan olje eller børsen krakke, noe risk må man ta. Det skorter iallefall ikke på det substansielle for PEN, som ligger innbydene intakt. Markedet derimot ......

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.