Sjømat ‑ fiskeri og oppdrett

monitor1
26.06.2020 kl 04:19 3319

Noen må faktisk jobbe om natta mens du sover; det sier jo noe om hvor snever du er. Så må du lære deg å lese du også! Jeg påstår ikke mye, kommer med noe som heter FAKTA, men går imot menigheten, som tror at alt bare skal oppover uansett. Omsetningen er laber, og så må man ikke glemme fakta; Der er prisgitt sine norske eiere, konkurrerer i et tøft marked med lave marginer, COVID, store investeringsbehov, og kan ikke snu på en islandsk femøring i et marked hvor de store har penger på bok. Dette er V75 og kan gå mange veier, ikke minst nedover. De små volumer, og «kjøp» av noen kursdrivende småposter på slutten av dagen er neppe tilfeldigheter....
Så få du komme med en konkretisering av hva som er synsing! Er COVID synsing? Lave aksjepriser er synsing? Betaling av gjeld til hovedeier synsing?
Hva i all verden er synsing!
Den som synser er deg, med påstander om « mangel på kunnskap». Jeg går som regel ikke rett i strupen på folk, slik du gjør i beste Trump stil.
Så er lisenser og konsesjoner noe annet enn produksjon, og som jeg skriver, så er det meget lett å få konsesjoner på Island, nettopp fordi det er politisk.
Infrastrukturen er heller ikke på plass i Island, så å få fisken ut til sluttbruker er ikke så enkel som i Norge.
Nå kommer jeg med synsing: Å starte opp produksjon i Island ( noe som var mislykket sist de prøvde), kan bety at bransjen signaliserer at de vil flagge ut, om det blir skattelegging i Norge....
Redigert 26.06.2020 kl 04:40

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.