Farma

Oppgang Kommer
19.10.2018 kl 15:29 2945

Realisten

Det er vanskelig å beregne noe eksakt som en ikke vet sånn noenlunde størrelsen på på de tingene man skal regne ut fra.

Jeg tar utgangspunkt i at selskapet har 13 mill mer til rådighet før økt omsetning i Q3 enn de hadde i Q2 da de avskrev sluttpakkene til Hestdal og 5 andre medarbeidere med 13 mill.
I tillegg legger jeg til grunn en salgsøkning fra Q2 til Q3 2018 på 7 millioner totalt WW. (Tilsammen ca. 20 mill.)
Selskapet skal heller ikke lønne Hestdal og 5 av hans medarbeidere inkl sosiale utgifter i Q3, og det kan vel utgjøre ca 1,5 mill. (Da vil PHO tilsammen ha ca 21,5 mill mer til rådighet i Q3 enn i Q2 2018.

Hvis vi sierr at 20 flere selgere har vært på lønnslisten i Q3 enn i Q2, så vil dette utgjøre ca 4 mill, men det er lite trolig at 20 nye medarbeidere er lønnet for et helt kvartal i f t Q2.
Etter disse beregningene vil Photocure ha ca17 mill igjen til økende utgifter s s reiser, annonsering, reklamemateriell etc.

Jeg tipper at de bruker ca 7-8 mill til intensivert salgsvirksomhet foruten lønninger, og lander da på ca 9-10 mill i net profit for Q3 2018.

Det kan selvsagt komme til ekstraordinære engangsutgifter i kvartalet, men jeg kan ikke se at det skulle utgjøre et stort beløp.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.