IKT

tunktee
20.10.2018 kl 14:19 2240

Den så jeg nå! Får vell sette pris på forventningen HrDuck.

The1nonly;
Jeg skal prøve å komme med et fornuftig svar, men ligger for øyeblikket i stabilt sideleie.
Skal se om jeg kan kan komme meg bort på kontorpulten i løpet av helgen og finne frem noe tall.
Generelt kan jeg si at Q4 er et bra kvartal, og at å regne P/E på de første tre kvartal ikke blir riktig.
Det som er viktigere er at jeg og flere andre ikke har troen på at de siste seks kvartalene representerer normalen. Markedet mener tydeligvis heller ikke at året 2016 er normalen. (I så tilfelle ville Strongpoint vært tidenes billigste aksje.)

For en uke eller to siden synset jeg noe om resultatmargin. Veien opp til 6-7% er kort og overhode ikke usannsynlig. Da er vi på +/- 1,5 kroner per aksje.
Det som stiller Strongpoint i en særklasse er at vi leverer positivt resultat hvert kvartal til tross for at vi har gått gjennom en dårlig periode med både ekstraordinære kostnader og ekstraordinært lave inntekter.
Det er derfor en veldig trygg investering med stor oppside.
P/B er også ganske lav.

I tillegg til resultatmarginen så tyder alt på at omsetningen er på vei opp.
Jeg begrunner det med at vi for noen år siden kun hadde Norden som marked og en smal produktlinje.
Nå har vi en ganske eventyrlig ekspansjon i mange land som gir et mye større marked enn Norden.
(Det er vanskelig å beskrive alle detaljene i hvorfor jeg er så sikker på ekspansjonen/økningen i tekst her)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.