IKT

the1nonly
20.10.2018 kl 19:23 1933

Takk for innput tunktee

P/E i seg selv er kanskje ikke så veldig viktig, og tror det var Buffet som ikke la så veldig stor vekt på P/E. Litt usikker.
Og sånsett er både P/E og P/B er relativt likt med Pricer f.eks.

Jeg har vært med 15 år, give or take, selvsagt itt fram og tilbake på beholdning, men langsiktighet vet jeg alt om. En eller annen gang på 2000 tallet var jeg også helt close opp mot top50.

Ikke så veldig aktiv her på forum. Har aldri likt HO egentlig. Holdt til på Stocktalk, men der døde aktivteten ut.

Desverre har jeg vært dårlig å registrere ned hendelser disse 15 årene, det har jo vært en del. Alt fra mini aksjonær opprør da aksjonærene hold på å bli revkjørt, til merkelige "engangskostnader" til dårlig informasjonsflyt og problemer med Russland - hvor det etter mitt syn ikke er så enkelt å gjøre business.

Men en ting har gått igjen - mulghetene for store kontrakter og dertil inntjening - og der er vi altså også den dag i dag.

Men den euforiske stemnningen her går ikke igjen på tekinvestor, får å si det sånn.

Det sagt, jeg likte presentasjonen og har tro på JT - hvis ikke hadde jeg vel ikke vært aksjonær.

Men der er også mørke skyer - Hard Brexit, økende rente, handelskrig, Italia etc etc. Strong vil ikke bli uberørt av en sannsynlig generell nedgang på verdens børser - det er helt sikkert. Men enn så lenge er oljeprisen høy, så vi får se da.

Men Strong, ja de burde nå få landet noe konkret, og noe med "punch" i. De er allerede på overtid.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.