Innovasjon

Rockall
20.10.2018 kl 20:41 3176

Det er ikke alltid billig med nødutgang, og tålmodighet er ikke alltid lønnsomt. Det er ikke sant at tålmodighet alltid lønner seg. Høstens triple støtte på 4,30 er nå brutt, så hvor lavt kursen kan gå er ikke godt å si. Om det kan være en trøst, så går det an å tjene tilbake tap. Det går an. Fullt mulig, f.eks. ved å se etter aksjer som ligger i en positiv trend for å prøve å være sikrere på å tjene tilbake det tapte. Hvilke bransjer går godt for tida..? Osv...

Av og til er det bedre å melde utgang tidligere enn nødutgang. Man kan ha en regel som sier at man selger seg ut umiddelbart fra en aksje om posten faller 10% ift. inngangsverdien, og så kan man gjøre unntak fra regelen om det dreier seg om én av minst tre poster i en portefølje dersom det er et selskap man virkelig har tro på for framtida. Ikke et tips, bare en tanke... Typisk for småinvestorer er gjerne å ta gevinst for tidlig når noe går opp, men også å vente alt for lenge med å selge seg ut av en aksje som har bidratt negativt eller flatt.

Ps. Jeg har lært mye mens jeg har holdt på i flere år, vært forbanna og frustrert, men har kommet tilbake, og gir aldri opp... Har blitt bedre. Erfaring bidrar godt, og jeg skal alltid holde på med aksjer, så det er viktig å ta vare på seirene også. Det er det...

:)-
Redigert 20.10.2018 kl 20:46

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.