Finans og forsikring

citius
AXA 10.07.2020 kl 08:43 17217

Det har vært mange diskusjoner omkring selskapet Axactor, altså AXA

Hvorfor kjøpe denne aksjen nå? Den har falt fra ca 30 til dagens mellom 6 og 8 kroner i det siste
Noe har skjedd, selvfølgelig. Spørsmålet om dette er området å kjøpe aksjer på

Ved å lese litt i den siste årsrapporten, så vil man se at det er "Estimated Remaining Collection" på 2.2 MRD EUR,
eller ca 23,5 MRD kroner å drive inn (dersom jeg forstår oppsettet riktig) på side 5
Det er inngått avtaler i 2020 på ca 1,2MRD kroner

Det skal altså fra 2020 og i årene som kommer kunne drives inn ca 24,7 MRD
(i tillegg kommer det nye avtaler)
Tar man utgangspunkt i 2019, så kan man "drive inn" ca 3,5 til 4 MRD NOK årlig med et meget pent resultat
Det gir meget solid grunnlag for utbytte !!

Det har vært "vill vekst" og kjøp av gjeld i 4 år

NÅ er den nye politikken: Innhøsting, fokus på lønnsomhet foran vekst OG utbytte
Det er hele greia her fra nå av, slik jeg vurderer situasjonen

For meg betyr dette at fra nå blir dette en meget grei butikk der det skal betales utbytte til aksjonærene foran svære kjøp av porteføljer
For at dette skal oppnås, er det lagt tilrette opsjoner for ledesen, med aaksjeverdier langt over dagens.
De kommer til å jobbe hardt og smart for å nå de fremtidige gulerøttene, de henger høyt

MEN innhøsting foran nye dyre kjøp, er dette meget mulig å oppnå
Bruk kalkulatoren folkens, ikke kjeften

Klokkeklart KJØP (akkurat som Mr. Svingen sier)

Jada, Q2 får noen hakk i ripa, det er kjent, kommunisert og utbasunert, inten nytt
Det er et tilbakelagt stadium

Jeg er optimist ang AXA aksjen :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:17

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.