Farma

bj111
11.07.2020 kl 15:50 2515

Jeg solgte HBC på mcap 2 milliarder i fjor sommer. Ta en titt på den og forklar Meg logikken i at den ligger rundt 3 milliarder. Forklar meg gjerne hva som gjør at BerGenBio ligger der den gjør for jeg ser ingen inntekter der. AZT er et av få selskaper i bio/farma der det faktisk er større sannsynlighet for at de vil levere enn ikke. Men det er klart de må innfri de forventningene som markedet har. Vekstselskaper prises som regel på en PE mellom 40 og 60 til veksten flater ut. Leverer de 60 mill i år så er det mcap 2 milliarder ved PE 40. Går de for de 100 som flere mener så snakker vi hele 4 milliarder forutsatt at det guides videre vekst. Guider de ikke videre vekst fra 100 kan man legge til grunn PE 25 ettersom renten er null og da er aksjer mer attraktivt. Gir 2,5 milliarder og dit er det ikke langt. Ved 50 millioner og null videre vekst 1,25 milliarder og dit er det et stykke.

Vanskelig å spå en utvikling her men jeg tror ikke de kommer ut med 100 men heller ikke 50. Tror på videre vekst og det tilsier kursoppgang for PE blir for lav når regnskapet for 2020 tikker inn.
Sannsynliggjøres dette ved Q2 i August? Ja det tror jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:57

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.