Industri

questi
25.07.2020 kl 00:20 8062

Det tenkte designet er nok ikke oppfunnet enda... :) Jeg argumenterer for silan på helt generelt grunnlag :)
Det folk vet om silisium sier at mer silisium øker kapasitet, men strukturen/formen på silisiumet er helt kritisk for å øke antallet ladesykluser. Jeg kan vanskelig tenke meg andre fremstillingmåter for å bygge opp optimal ønskede strukturer på uten å gå via gassformen med silaner. (Forresten når jeg tenker etter så kan kanskje silisium i flytende form løse noen av utfordringene med å kontrollere avsetningen - men det har ingen testet ut sånn som jeg har kommet over - sannsynligvis pga temperatur)

Eksempel på 5 retninger som alle har veldig fokus på 'nanostrukturer' :)
https://www.startus-insights.com/innovators-guide/5-top-silicon-anode-solutions-impacting-the-energy-industry/

------------
Det var overraskende for meg at TT sa dette angående liners... Jeg hadde hele tiden trodd at linerinstallasjon var et engangsopplegg noe man satte inn i reaktorene før start og nesten aldri igjen. Med den nye infoen kan det tyde på at reaktorene må vedlikeholdes og liners skiftes ut med jevne mellomrom. Godt mulig vil reaktorbruk uten nye liners gi risiko for å spre forurensning rundt i hele rørverket ... Jeg tror muligens prosessen for å lage liners ikke finnes i Kina enda og at det ikke er ønskelig å spre kunnskapen dit. Jeg gjetter at REC tenkte ut, bestilte produksjon til sin pilotreaktor en gang for lenge siden... med liners fra en eller annen produsent i USA... :)
Redigert 25.07.2020 kl 00:39

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.