IKT og Tech

Hammers
HAMMER 25.07.2020 kl 23:29 9738

Jeg er ingen økonom - og jeg kan ikke regnskapstall detaljert!
Likevel klarer jeg å tenke! Kanskje bedre enn de fleste her inne?

Før Q2 annonserte Kahoot en voldsom vekst på inntektssiden. Alt var positivt, men hvor pokker'n var totalregnskapet?
Alle inntektene kjente selskapet til, men i følge børsmelding må man vente til den 20 aug før TOTALEN legges fram.
Javel.....hvorfor det?

Når jeg ser på de tallene som ligger på selskapet under "teknisk analyse" her på forumet står det jaggu meg at det er verdsatt til 13 MRD.
Gjeld på rundt 360 mill. Net profit på minus 44 mill. Ikke rart at det drøyes med å slippe nyheter om HELHETEN!

Hvorfor i alle dager skal man kappes om å kjøpe aksjer i et selskap som ikke klarer å tjene penger på driften?
JEG skjønner det ikke! Ikke i Kahoot - og heller ikke i f.eks NEL?

UANSETT - jeg følger chartet - og det virker som om det er flere enn meg som begynner å rynke på nesa.
I chartet ser man helt nøytralt hva investorene foretar seg i aksjen. For øyeblikket er stemningen ganske så sur:

https://www.tradingview.com/x/g6N9NbfQ/ (Trykk på chartet etter åpning - og det forstørres).
Man kan LETT argumentere med et fall til 25-26 i første omgang - i tilfelle støtten på den røde linja brytes som sluttkurs!

Hilsen Hammers
Redigert 15.09.2020 kl 22:49

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.