Finans og forsikring

upsidedown
26.07.2020 kl 22:50 1887

Yngvis skrev Innlegget er slettet
Som prinsipp er jeg aldri spydig mot folk som oppfører seg, men jeg gir tilsvar på tøvete usakligheter av og til. Jeg skriver hva jeg tror og ikke fra posisjon. Fredag kjøpte jeg NEL og har allerede skrevet at den blir solgt mandag morgen om den ikke skyter opp som en rakett. Det er ikke baissing i NEL. Det er en realitet og vil skje pronte fordi det er mine penger. Om andre vil benytte et ytterligere fall til å laste opp er deres sak ikke min.

Hadde en kort visit i AXA mellom 10 og 12 og skrev også da at jeg hadde kjøpt, men ville være fort ute om den viste svakheter.

Akkurat nå er jeg bare long i to selskaper. Resten av pengene er for daytrading inntil videre. Skal ha tre selskaper til i longportefølgen, og jeg har fulgt AXA fra sidelinjen nesten fra start. Jeg følger også Subsea 7 tett da den har blitt min beste tradingaksje gjennom våren og har et svært bra potensialet for en longposisjon. Elkem er også en kandidat om den klarer å sette en ny stødig bunn og muligens Hydro. Så hos meg holdes AXA i det gode selskap.

Men AXA-trådene på HO innfrir ikke. Jeg forstår at folk som har sittet lenge i en aksje, noen muligens med betydelig tap, er slitne og vil se resultater. Men når man har nådd til et lavmål der alt er ferdig diskutert på gamle tråder og ingenting er nytt tegnes et bilde av apati og snev av museumsvoktere. Hver eneste gang jeg har tatt ny sjekk på AXA finner jeg ting jeg som småinvestor ikke liker og som krever svar. Jeg kan selvsagt sende e-post til IR og spørre hvorfor alle sitter på gjerdet og ikke kjøper. Tror noen at jeg med det får et vettug svar som gir meg nyttig informasjon. Eller sannheten rundt Endres bråe avgang? Det sitter mange i hjertet av AXA og vet noe som ikke er kommunisert ut på en måte slik at markedet får tilbake troen på selskapet. Jeg mener også at det er for mange selgere som er villige til å ta tap på historiske lave kurser, noe som ikke skjerper appetitten for en longposisjon på nåværende tidspunkt.

Forøvrig var SS andre nick Mastermare eller noe i den gata om jeg ikke husker mye feil. Sjøens herre fritt oversatt.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.