Finans og forsikring

upsidedown
27.07.2020 kl 15:08 2299

John Fredriksen er elsker av TRS avtaler (Total return swap). Det innebærer at han overdrar aksjene sine for en gitt periode til en annen aktør. Det avtales en tilbakekjøpspris på en gitt dato og JF får renter i mellomtida. Heldigvis har han ikke gjort det i AXA, men det har skjedd i mange selskap der han har kontrollen. Og gjennomgående er prisen satt på et nivå som gjør at aksjeprisen går ned. Aldri opp. Den som besitter aksjene i perioden kan gjøre hva han vil. I Archer har han drevet dette over år, og nå ligger Archer på kne i søla. Sist jeg var innom kjøpte jeg på 1,65 og solgte på 1,80. Archer hadde kursmål på 20 første gangen jeg var innom den og alle struttet av selvtillit. Fikk en fantastisk inngang lavt på 4, så kom meldinger om TRS på 6,80 tror jeg. Momentet ble knust og den knallet i taket på 6,50 og da var det bare å hoppe av.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.