Finans og forsikring

upsidedown
30.07.2020 kl 20:28 2299

Jeg har også en annen teori, som har vokst frem over tid mens jeg har fulgt med AXA.

JF er pensjonist og døtrene har åpent sagt at de har liten interesse i sykliske selskaper. Det som er fundament for hele rikdommen.

Så i mitt hode betyr det at det vil komme mange nedsalg fremover innenfor olje, gass og alt syklisk fra Fredriksen-dynastiet. Alle disse pengene må plasseres et sted, og der tror jeg AXA har fått en rolle. De skal videreutvikles til bank i tillegg, slik at familieformuen kan forvaltes videre uten store sykliske svingninger.

Hvis min teori stemmer, så har de ingen planer om å ta AXA av børs. Det vil være meningsløst. Men blokkerende eierandel må de ha for å legge hele familieformuen i en kurv.

Men det er også en spekulasjon.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.