Shipping

fastinvest
HAFNIA 31.07.2020 kl 10:14 24461

Hafnia er for meg ett av to fantastiske tank cases på OSE. OET er det andre.
Hva kan vi forvente i Q2 28/8 ?
Ratene er i dag veldig mye lavere en hva de var ved Q1 men vi vet at Hafnia har booket opp mange båter ut Q2 så resultatet burde bli veldig sterkt.
Scorpio kom med børsmelding for en stund siden og sa:

SCORPIO TANKERS: DEKKET 93% AV LR2-DAGER TIL USD 47'/DAG, 26% I 3.KV TIL USD 29,3'/DAG
Oslo (TDN Direkt): Rederiet Scorpio Tankers har dekket 93 prosent av driftsdagene for LR2-skipene i andre kvartal til gjennomsnittlige tidscertepartiekvivalente rater (TCE) på rundt 47.000 dollar pr dag, og har dekket 26 prosent av dagene i tredje kvartal til en TCE på 29.300 dollar pr dag.
Det fremgår av en oppdatering fra Scorpio Tankers torsdag.
Videre har rederiet dekket 95 prosent av dagene for LR1-flåten til en TCE på 35.500 dollar pr dag i andre kvartal, og dekket 16 prosent av dagene i tredje kvartal til rater på 28.700 dollar pr dag.
For MR-skipene er 93 prosent av driftsdagene i andre kvartal dekket til en TCE på 21.700 dollar pr dag, mens 13 prosent av driftsdagene i tredje kvartal er dekket til en TCE på 17.000 dollar pr dag.
Videre er 92 prosent av driftsdagene for handymax-skipene dekket til en TCE på 17.500 dollar pr dag, og rederiet har dekket 30 prosent av driftsdagene i tredje kvartal til en TCE på 15.000 dollar pr dag.

Så hva kan vi forvente fra Hafnia? Personlig tror jeg på ett kjemperesultat og saftig utbytte men det jeg er mest spent på er Q3 ratene og hvor stor del av flåten som vil gå i spot. Som vi vet har Q1 og Q2 vært veldig bra for Tank selskaper men hva skjer videre? 2023 er forventa å bli ett fantastisk år, 2022 helt ok og 2021 dårlig. Vil Hafnia melde om dette eller vil de guide mer positivt?
Kursmål ligger mellom 12kr – 30kr så det spriker kraftig men kun en analytiker som ser aksjen ned i 12kr og resten har kursmål langt høyere en dagens.
Jeg har kjøpt meg videre opp på 15.20 og det virker som aksjen har funnet støtten på 15-16kr. Vil vi se 20 tallet før Q2?
Redigert 21.01.2021 kl 09:25

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.