IKT og Tech

Myrabakk
08.08.2020 kl 21:05 3998

Nå tror jeg det nærmer seg noe...
Kanskje ikke med en gang, men dette vil jeg i alle fall putte i sjangeren "mulig gjennombrudd" i telefon.

Sjekk siste setningen i dette patentet fra Xiaomi. Det er et patent på en mobil, med skjerm for under-screen-cam.

Det er tenkt fixed optical lens i både under-screen og hovedkamera...🤩🤩🤩🤩. Tlens er i kategorien fixed optical lens. Vcm er definitivt ikke i den kategorien!

0113] The multimedia component 2608 includes a screen providing an output interface between the device 2600 and the user. In some embodiments, the screen may include a liquid crystal display (LCD) and a touch panel (TP). If the screen includes the touch panel, the screen may be implemented as a touch screen to receive input signals from the user. The touch panel includes one or more touch sensors to sense touches, swipes, and gestures on the touch panel. The touch sensors may not only sense a boundary of a touch or swipe action, but also sense a period of time and a pressure associated with the touch or swipe action. In some embodiments, the multimedia component 2608 includes a front camera and/or a rear camera. The front camera and/or the rear camera may receive an external multimedia datum while the device 2600 is in an operation mode, such as a photographing mode or a video mode. Each of the front camera and the rear camera may be a fixed optical lens system or have focus and optical zoom capability.

I tillegg kan spesielt interesserte lese description punkt 105, 107 og 116. (CMOS og linseplassering)

https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/068699375/publication/EP3690528A1?q=Xiaomi%20lens

I tillegg nevnes det at dette oppsettet også kan brukes i en rekke anretninger, som pc, nettbrett, medical osv...

Det er også flere Xiaomipatenter fra nå i august som jeg ikke rekker sjekke. Søkte i Espace på "Xiaomi lens". Sikkert mer snadder derfra😉

God helg!
Redigert 20.01.2021 kl 22:39

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.