Industri

Analytica
12.08.2020 kl 20:16 986

Med fare for å kjede menigheten med tilnærmet samme budskap som tidligere; Ha is i magen folkens. Dette vaset vi opplever daglig med noen ører opp og ned rundt emisjonskurs opplever jeg som støy. En støy som må anerkjennes for det den er og at det er mennesker som enten selger seg gradvis ut med en solid gevinst fra 0,7 – 0,8 perioden, og eller at det samtidig kan være andre som trenger finansene sine raskere enn den antatte oppgangen vi her inne tror på kommer. Lite å gjøre med det!
Dr Money antar det kommer oppkjøp om kort tid. Jeg tror du har helt rett i dette. «Kort tid» er derimot vanskelig å tidfeste, men basert på det siste intervjuet med administrerende direktør i Endúr, Hans Petter Eikeland 6 august kan vi i det minste slå fast at oppkjøp kommer til å skje i 2020;

«Endúr varsler oppkjøpsraid langs kysten.»
«Fire oppkjøp og fusjoner har funnet sted siden Eikeland ble administrerende direktør i 2015. Til høsten kan det femte skje, varsler han til Bergens Tidende. Kjøpet skal skje i høst.
– Vi mangler 250 millioner i omsetning for å nå målet vårt om én milliard i år. Vi skal med stor sannsynlighet kjøpe opp et selskap i den størrelsesorden, sier Eikeland. Mer om oppkjøpskandidaten kan ikke Eikeland si, det er børssensitivt.» For videre oppkjøp håper Eikeland å gjøre opp helt eller delvis med aksjer. Han utelukker ikke flere emisjoner og forteller at selskapet jobber med en ny bankfinansiering for konsernet.

Kjære med-aksjonærer; Det selskapets styre og ledelse har delt av vekstambisjoner, målsettinger og strategier med markedet er for meg nok til å sitte musestille i denne båten fremover. Vi kjenner til eiersiden, og vi vet den siste emisjonen var rettet, og i tillegg ifølge børsmeldingen var emisjonen «vesentlig overtegnet». Flere enn oss har tro på dette eventyret i tiden som kommer!
Redigert i går kl 08:40

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.