IKT og Tech

Myrabakk
12.08.2020 kl 21:29 2817

ZTE vil veldig gjerne være først ute med under-screen-cam ser det ut til. Det ser ut som en "vi var først i verden"-modell som ikke er fantastisk i design eller tykkelse. Dette er nok en modell med vcm bare for å komme først. Ryktene sier også at det antas å være Visionox som har skjermteknologien.

Dette er likevel godt nytt. Nå vil de store OEMs få opp farten med sine løsninger, og det lover godt for Oppo og Xiaomi som antas å komme med noe annet enn vcm😉. Håper denne kommer, så vi får sjekket om Visionox har det de lover.

Nå gikk jeg inn på ZTE sin tek for å undersøke litt om når de patenterte dette. Så langt kom jeg ikke før jeg fant noe å undres over. De ser ut til å ha et nylig godkjent patent med 3D-foto og dualcam i planleggingsfasen. Det er snakk om 2 roterbare kamera, kanskje under skjerm. Er det noen som har interesse av å sjekke opp dette, så legger jeg ved lenke til dette patentet her. Det er description, punkt 139 til 147. Jeg tenker hastigheten på detektering og fokusering må være vanvittig høy for at dette skal være mulig. Noen som vil sjekke?

https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/071100221/publication/WO2020125797A1?q=Zte%20lens

(NB, dette er ikke patentet på den modellen de tenker å sende ut. Kom ikke så langt i gravingen...)
Redigert 21.01.2021 kl 06:14

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.