Offshore

2bi
31.10.2018 kl 10:12 2418

Hei Fra Sidelinjen og takk for sist!

Vi er alle skuffet over at Q3 ble så dårlig som det ble.
Som jeg har uttrykt tidligere hadde jeg mine tvil til om det kom noen inntekter fra nord Europa og sør Asia operasjonen på Q3, det gjorde det altså ikke.
Det ble også 45 dager delay på oppstart i sør Asia pga man måtte vente på noen tillatelser (permit) men de er nå igang der.
I tillegg til det ble det også en pause før gjengopptak av operasjon med Artemis Athene, det påvirket også Q3.
Det er verdt å merke seg at guidingen for 2018 fortsatt holdes til 100MUSD men nå med et forbehold om timing og at noen av disse inntektene kan komme på Q1 2019 (så vidt jeg forstår grunnet de 45 dager utsettelse med denne tillatelsen i Asia).
Så det med at selskapets guiding ikke er i nærheten av å innfris stemmer ikke, de har ikke guidet noe som helst for Q3 resultat og holder fortsatt på 2018 totalt resultat 100MUSD (med de forbehold jeg nevner).

Jeg forstår ikke helt den voldsomme negativiteten din nå Fra Sidelinjen, når vi snakket om dette for en stund siden mente du at Magseis satset for lite.
Du mente at ikke ikke selv trodde på sine spådommer om underskudd av noder i 2019.
Nå har de altså inngått avtale med en produsent (Kitron) om å produsere flere noder, doblet guidingen fra 2018 (100MUSD) til 200 MUSD i 2019 og nå har de altså tenkt å kjøpe en konkurrent og dermed vokse vesentlig.
Hvis jeg forstår deg riktig mener du nå at det plutselig er negativt at de må hente kapital for å finansiere dette?
Er det ikke litt å møte seg selv i døren og først mene at det er negativt at det ikke satses mer også når det satses mer er det plutselig negativt at denne veksten ikke er gratis?

Jeg har ikke satt meg så mye inn i dette varslede oppkjøpet enda og vet ikke så mye om Fairfield.
Foreløbig er vi opp 6.6% i dag på 6 mill i omsetning, så markedet er i alle fall ikke bare negativ til dette oppkjøpet i alle fall.
Hadde garantert vært ned på bare Q3 resultat i alle fall.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.