Offshore

Fra Sidelinjen
31.10.2018 kl 10:52 2297

Dotcom, jeg har tidligere jobbet som aksjemegler i over 10 år, og vært med på over hundre book-buildinger lik dette. De mest etterspurte casene gjøres kanskje med 2 - 3 % rabatt på sluttkursen, typisk i en del Fredriksen-aksjer på det hotteste.
Mer illikvide og tynt handlede aksjer som investorene ellers ikke titter på eller vurderer, må dessverre agere ut fra disse realitetene; de blir ikke handlet i og da må rabatten være betydelig. Jeg skjønner at mange av dere her inne tenker og tror at dette blir en pengemaskin uten like som alle egentlig burde kaste seg over, men dere har jo selv sett at dette ikke er virkeligheten. Volumet er fraværende, og aksjen har bare falt og falt målt mot alle referanser som oljepris og seismikksektoren som bransje. Dette vet jo også investorene som eventuelt hopper på nå, og det er jo ingen stor revolusjon at MSEIS kjøper Fairfield, det er samme bransje, og investorene har ikke villet være i den. Kaken er ikke så attraktiv at folk løper til for å få en del av den, det gjør at jeg står støtt når jeg sier at aksjonærene og selskapet må ta til takke med at dersom skal de få inn denne kapitalen, må de gi en rabatt som vekker interesse for caset.
Redigert 31.10.2018 kl 10:55

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.