Teknisk analyse

Troban
31.10.2018 kl 16:30 4417

Wow. For noen dager. Ja, det kan hende at det er som "heroin". Alle gjør så godt som kan for at markedet,børsene skal subsidieres, få hjelp til å stige til nye høyder.

Bare ta imot å bukke.

Men som tidligere sagt. Alle vet vi er i et short marked. Nå.

Ting henger ikke helt på greip.

Men dager som idag og på mandag er "gylne muligheter" til å tjenere short og gevinstsikre.

Men "sunt" er dette ikke.

Men "never mind", når Oslo Børs og USA stiger med over 1,5% på en dag, flere dager, etter 1 med med korreksjon
tar det ikke lang tid før vi er tilbake på all time high.

Kanskje er det slik at vi nå lever i en tid hvor markedet uansett vil stimuleres til å stige. Som en "rus".

Så korreksjonen denne gang var bare et forvarsel.

Men som mange har jeg tjent godt på 2 dager. Nå er det "hold" resten av uka. 4,5% opp på 2 dager , er nok for uka.

Selvom USA går enormt opp nå, så tar jeg det rolig resten av uka.

Vil se litt mer på hvordan markedet reagerer etter slike enorme utslag. Rekord utslag opp i en korreksjonsmåned.

Har aldrig opplevd det på 30år, etter en korreksjonmåned. Dette er unormalt.

At psyken er årsak til korreksjon i Oktober, er det ikke.

Psyken er bra, overdrevet bra, ser vi nå.

Årsaken er mer reel, alvorlig. Den vil følge markedene videre.

Så er spørsmålet , når og hvor mye hjelp selskapene må ha for igjen og igjen slå forventninger som stadig blir høyere. Kvartal for kvartal.

Vi får starte med renteøkning i Desember i USA. Den er 100% sikker nå. Hva FED gjør , vet jeg ikke er "bakt inn" i dagens kurser.

Det samme får vi her i Norge.

Uansett. For noen dager. men som sagt, jeg har aldri sett dette fenomenet under en korreksjon på 1 mnd.

Virker som det er enorme krefter som bare driver kursene videre uansett "varsel" , skumle makrotall, skyhøye forventninger, veksten i USA avtar. I Kina og Europa avtar den mye.

Kanskje imorgen blir nok en merkelig positiv dag. Ler litt. Men jeg har tatt gevinst kl 14 og er "hold" resten av uken. Grådig er skummelt.

Veldig short marked nå.

HARDT TIPS:  
KJØP IKKE NÅ.
 4-5% OPP PÅ 2 DAGER. UTEN FUNDAMENT. DET ER HØYRISIKIO. DA BØR DU VITE NØYAKTIG HVILKE SELSKAPER DU SKAL SHORT I. 
ETTER GEVINST TO DAGER, SHORTING. MÅ "HOLD" GJELDE NÅ. RESTEN AV UKEN.

MEN JEG KAN TA FEIL. MEN 13% AVKASTNING PÅ 2 DAGER ER MERE ENN GODT NOK FOR MEG. OVER ALL FORVENTNING. 
MED SHORTING I 4 AKSJER . VIL IKKE BRENNE

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.