Transport, bil og fly

StoreTor
25.08.2020 kl 20:21 2736

Jeg er redd jeg må skuffe deg igjen Janic. I det skandinaviske markedet er rutene mellom hovedstaden og de største norske byene alle viktige ruter både for SAS, Norwegian, og la oss ikke glemme Widerøe. Faktisk så viktige at hvis det skal legges ned ruter, så er det nettopp disse som er de siste som ryker.
Hvis du husker tilbake til den gang Norwegian begynte å fly med sine eldgamle 737 i Norge, så var det nettopp på disse rutene de startet opp. Det var ikke tilfeldig..
Så nedleggelse av baser på Sola og Værnes handler ene og alene om at SAS ønsker å forenkle egen basestruktur, fordi de selv tror at de sparer penger på dette. De flygende(piloter og kabinpersonale) som av ulike årsaker har hatt disse basene blir flyttet til base OSL. Hvor de vil programmeres til å fly de samme rutene. Selskapenes ruteprogram og struktur er noe som evalueres nøye og kontinuerlig, og tilpasses behov og mulighet for inntjening. Så endringer i ruteprogrammet gjøres nok rett som det er. Men ruteplanleggerne sitter ikke der borte i Stockholm og deler ut gavepakker til konkurrenten Norwegian. Det kan du være 100% sikker på.
Ikke for å gi noen investeringstips. Men jeg hadde nok holdt meg langt unne både SAS og Norwegian en god stund til. Torghatten derimot, som blant annet eier Widerøe, den er langt mer solid og interessant hvis du skulle lure ;)
Redigert 21.01.2021 kl 04:40

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.