Farma

SkeptusVektus
02.11.2018 kl 17:12 2545

Den triste sannhet er vel at markedet gir blaffen i hva fair verdi er, enn så lenge de forventer at aksjen holder seg lavt i overskuelig fremtid. Å investere basert på de fundamentale faktorene/potensiell verdi i et selskap har en vesentlig kostnad for tradere som bruker mye tid på å spekulere på børsen, da de mister avkastningen de kunne hatt på midler de investerer i mellomtiden. Jeg er grovt uenig i det du sier her om at en fair aksjeverdi for et selskap med forventet aksjepris på 800kr om to år vil tilsvare 300kr i dag, selv om man tar hensyn til "diskontering og det ene og det andre". For en trader (og la oss innse det, de står for en høy prosentandel av omsatt volum på børsen), samt mange investorer, kan det lønne seg å kjøpe seg inn for 100kr om ett år kontra 50 i dag. Jeg følger ikke dette mønsteret i mine handler, da jeg ikke har tid eller midler til å sitte så mye på børsen at det er verdt det, men jeg har ingen problemer med å forstå et slikt tankesett.

Kursen kommer når den kommer. Om man virkelig er langsiktig bør ikke transiente bevegelser forårsake noe mer enn forbigående irritasjon, og nyheter som dette bør bringe glede, uavhengig av kursbevegelser: caset man er investert i kommer jo styrket ut av det!
Redigert 02.11.2018 kl 17:17

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.