Gull og gruve

BellyVelly
03.09.2020 kl 20:36 3361

Å forutse hvordan aksjemarkedet utvikler seg utover høsten er det vel ingen som kan gjøre med sikkerhet. Se bare på hva som skjer på det amerikanske markedet ikveld. Det smarteste er nok å stole på seg selv, og ta det valget man er mest komfortabel med.

Når jeg mener at nå kan være et godt tidspunkt for å investere i gull/sølv er det jo selvsagt med bakgrunn i hvordan prisene har løftet seg. Mange produsenter har levert et moderat Q2 grunnet korona nedstenging for en periode. Men hva når Q3 rapportene kommer? Med de prisene som har vært på gull/sølv i dette kvartalet, så kan jeg ikke annet enn å tro at mange produsenter vil levere et meget godt resultat. Utfordringen er å finne det selskapet der et godt resultat ikke er priset for mye inn i kursen allerede. Med fortsatt stigenede priser så tror jeg kurstoppen i mange selskaper er et stykke unna ennå.

Tar også med denne som et bevis på at storkarer også har tro på gull.

https://www.dn.no/marked/warren-buffett/berkshire-hathaway/gull/warren-buffett-gar-for-gull/2-1-858544

Redigert 03.09.2020 kl 20:40

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.