Farma

Jan Raa
09.09.2020 kl 13:48 5076

Dette skrev jeg på en annen tråd i anledning de alvorlige bivirkninger som er registret med AstraZeneca-vaksinen:

"Jeg finner ikke opplysninger om bruk av "lipid nanopartikler" i vaksinekandidaten fra AstraZeneca. Jeg får meg ikke til å tro at et så velrennomert selskap har brukt/bruker oljebasert adjuvans i injeksjonsvaksinen som er under utprøving mot covid19, og om de gjør det må opplysninger om hvilke adjuvans de bruker fremkomme. Jeg finner ikke slike opplysninger i den artikkelen som ble publisert i Lancet 20 august: "Safety and immunogenicity of the ChAdOx1 nCoV-19 vaccine against SARS-CoV-2: a preliminary report of a phase 1/2, single-blind, randomised controlled trial". Men man vet jo aldri. Oljebaserte adjuvans er trolig grunnen til de alvorlige bivirkningene som ble registrert (narkolepsi/ hypersomnia) med tidligere influensavaksiner. Man gjentar vel ikke noe av dette - får vi håpe".

For øvrig: Hvorfor RaiThera ikke omtales mer i Norge, er en gåte for meg, tatt i betrakning at RaiThera har svært mye å fare med når det gjelder up-to-date vaksineteknologi. At de også bruker SAN som produksjonshjelpemiddel er heller ikke noe draw-back. Kanskje ligger Tromsø så langt ute i periferien at tiltroen til AZT ikke er høy nok til å vekke interesse i Norge - på sentralt nivå.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.