Farma

kreinh
05.11.2018 kl 13:54 3493

Jeg må bare innrømme at Photocure har vært en skuffelse de siste halvannen måneder. Når man lover ny guiding i 2H hadde vel alle her på forumet regnet med at den ville komme før Q3 presentasjonen, spesielt etter å ha reklamert med "akselererende vekst". Hadde ledelsen tenkt litt i retning av "børspleie" skulle man absolutt ha sukret ventetiden mot Q3 med ny guiding. Når dette ikke har skjedd sprer man i stedet usikkerhet i markedet: Har det skjedd noe negativt? Håper på en mer kommersiell ledelse av PHO i fremtiden slik at verdiene kommer skikkelig frem. I stedet slik som nå at alle må grave i hver en krok i halv dokumentert ofte gammelt skrot for om mulig å finne noe med litt relevans. Når man leser alt som er skrevet opp og ned og i mente både her og andre steder ser man et klart behov for bedre informasjons flytt fra selskapet. Om jeg er frustrert, ja litt...

På den andre siden vet jeg at jeg har investert i et selskap som vokser og vil bare gjøre det bedre og bedre. Men jeg har et stort ønske om at det ikke bare er en liten gjeng (pharma gutta) som skal skjønne dette men også de store gutta i meglerhusa og analytikere som blir lyttet til i markedet. Mest sannsynlig går torsdagens presentasjon de norske meglerhusene hus forbi :-) Da har jeg mer tro på amerikanerne når de ser hvilken pengemaskin Photocure blir...

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.