Farma

Yngling ØH
14.09.2020 kl 14:37 1206

Jeg har tidligere sagt at jeg ikke vet hva aksjekursen er ved stengetid i dag eller i morgen eller neste uke. Mitt veddemål er at kursen er veldig mye høyere når vi runder nyttår, og på lengre sikt, enn den er i dag. Og at den kursutviklingen vil slå markedet betydelig.
Jeg stusser likevel litt over at kursen faller såpass tilbake i dag som den gjør.

Mener investorene at DnB og Arctic tar fundamentalt feil i sin prissetting av selskapet? Eller mener investorene at DnB og Arctic kan ha rett, men at target først er noen måneder frem i tid, og at kursøkningen vil skje lengre frem slik at den gjenspeiler kursmålene?

DnB har et kursmål på 55 kroner pr aksje, kun for kreftstudiene. Selskapet og bemcentinib har innfridd så det holder siden det kursmålet ble satt.
DnB har i tillegg priset inn mulig suksess som covid-19 medisin, og anslår sannsynligheten for å lykkes til 10%. For dette har de priset inn 13 kroner i kursmålet, slik at kursmålet er 68 kroner for aksjen.

Statistikken viser at det er ca 80% sannsynlighet for at bemcentinib ender opp som kreftmedisin herfra og ut. Andre medikamenter som har dokumentert effekt i fase II, feiler stort sett kun på bivirkninger i fase III. Men bivirkningsprofilen til bemcentinib er jo null. Det er ikke registrert en eneste bivirkning på noen av de 300 pasientene som har fått bemcentininb i alle de årene disse pasientene har gått på bemcentininb. Sett fra den synsvinkelen synes 80% sannsynlighet for å lykkes med å få en godkjent kreftmedisin som et forsiktig estimat.

DnB bruker fortsatt ca 20% sannsynlighet for suksess. Altså langt lavere sannsynlighet enn det statistikken tilsier at det er.
Selv om DnB bruker en altfor lav sannsynlighet, så har ikke markedet engang fått det med seg. Det er litt overraskende.

Følger ikke investorer med lengre, eller handler alt om å trade aksjer på nyheter fra dag til dag?
Redigert 14.09.2020 kl 14:48

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.