Gull og gruve

BellyVelly
15.09.2020 kl 23:06 1508

Interessant innspill. Takk for at du deler.

Selv har jeg minimalt med fysisk gull. Gifteringen pluss et par småsaker i tillegg. Når det er sagt så ser jeg ikke noe negativt med å investere i fysisk gull.

Som vi var inne på i går så er diversifisering viktig. I en portefølje med gullinvesteringer kan det også være lurt å spre investeringen. Tenker da f.eks. på produsenter kontra selskap der produksjon ligger i fremtiden, eller selskap med gruver i Canada/USA kontra selskap med gruver i Afrika (eller andre steder som kan oppleves som litt ustabile til tider). ETF-er, eller andre instrumenter? Hvorfor ikke? Hvor man har tyngdepunktet i investeringen vil også selvsagt spille en rolle. Det er mye man kan gjøre for å spre risikoen.Hver sitt tenker jeg. Fasit eksisterer ikke. Og ja, det er sikkert ikke så dumt å investere noe i fysisk gull også.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.