Olje og energi

Jono
16.09.2020 kl 19:38 355

Nei, ikke noe kjekt å høre at flere er i samme posisjon som meg selv. Dessverre eier mine aksjer i et AS og ikke privat. For om jeg det gjorde, kunne solgt til mitt AS og skrevet av på skatten, noe som jeg håper og tror at helt lovlig.

Må si jeg er noe usikkert, forsøker bare å "tenke høyt"! At dette heller ikke er et norsk eller EU selskap, gjør ting så mye verre dessverre. Nå er alle her på forumet anonyme, ingen vet hvem den andre er, sikkert unntak, men om "vi" hadde opprettet et felles selskap og solgt alle våre aksjer til, måtte sikkert hatt en god avtale oss i mellom, til hvilken kurs osv. Selv har jeg ingen problemer med å innrømme at min kostpris er kr. 2,18 og sist omsatt til 29 øre, som også blir et formues grunnlag.

Det enkleste for de fleste vil nok heller være å selge til en god venn, men om hvordan dette kan gjøres, ikke har noen gode svar på.

Kanskje noen andre som vet mer om dette, ikke minst skatte jussen om, at jeg kommer til å ta opp med revisoren til mitt AS.

Dette er en aksje jeg hadde lagt i skuffen for flere år siden, så mange andre som går bra heldigvis, har interesser i mer enn 15 selskaper, så alt for mange, ikke har noe behov for å informere om hvor mange aksjer mitt AS eier heller! :-.)

Som sagt, bare noen tanker fra meg, og ønsker alle en fortsatt fin og hyggelig kveld!

PS: har selv skrevet til på "hjemmesiden" deres, linken som jeg har lagt inn, også på deres FB siden, men den er enten fjernet eller skjult for andre! :-(

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.