Olje og energi

mimsa
16.09.2020 kl 23:24 1284

For å si det sån Odi1. Jeg ble advart mot å investere i North for ganske lenge siden, med den forklaring at mange av Tjuholmen gjengen hadde et heller frynsete rykte. Jeg beholdt mine aksjer for jeg gamblet på refusjonen. Se hvor vi er i dag etter at det er utbetalt ca 250 millioner til North minus noe til denne advicer gjengen for å ha gjort hva? Hvordan kan det forsvares at denne inkompetente gjengen kan årlig dra ut millioner. Den eneste investeringen jeg kjenner til som kan sies å ha vært vellykket er TXP, ellers er det stort sett tvilsomt grums. Husk at Onarheim satt som styreformann i North når vi tapte mange millioner i "Et Enklere Liv" hvor han også var styreformann. Onarheim var også instrumental som styremedlem i BWlpg sin overtagelse av gassrederiet Aurora hvor aksjonærene følte seg grundig lurt og ville ha en halv miliard mer. Det er ikke akurat en aksjonærvennlig gjeng vi småaksjonærer har å gjøre med. Man kan jo bare spørre seg selv hvorfor det er så lite informasjon disse tåkefyrstene deler med oss. Er redd det blir lite igjen her ettersom tiden går, og denne gjengen fortsetter å forsyne seg med kosulent - og styrehonorarer, lønninger osv. Hva gjør denne gjengen? De er involvert i noen få aksjer, refusjonene er slutt, da er det vel kun aksjespekulasjon igjen. Hvilken ekspertise og utdannelse har disse rådgiverene og hva kan de vise til av tidligere og nåværende meritter. De klarer vel med sin mangelfulle informasjonsdeling og innsidekunskap og holde aksjen nede og kjøpe i løpet av lovlige vinduer til lavere priser etterhvert som sånne som oss går lei. Nå sitter vel denne gjengen snart å kontrollerer alt og tilslutt sitter vi vel der knapt nok uten knapper og glansbilder. Dessverre høres det ut som ingen av oss vet hvordan vi skal gå frem for å få en grundig redgjøring av hva som foregår. Kan ikke si at jeg tror at vi vil få mye igjen for å ha gamblet oss gjennom all usikkerheten rundt de to refusjonsperiodene. Det er jo litt underlig at ingen i styret stiller noen spørsmål om hvorfor disse såkalte rådgiverene (var det Bendris og en til????) kan heve million-honorarer år etter år uten å levere stort. Hva gjør denne Sædberg? Ganske lite regner jeg med!
Redigert 16.09.2020 kl 23:25

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.