Olje og energi

Jæims Bånn
16.09.2020 kl 23:53 1234

Du har poenger mimsa.
Jeg bringer noen fargestifter inn, uten at jeg skal si at du tar feil.
Onarheim, bendriss og leikvang kom inn, la om strategien og slanket selskapet drastisk. Uten den endringen ville North gått konkurs, evt en mygg med letelisenser i Barentshavet. Det er ikke fett med oljeprisen rundt 40.

Explora, noreco og iox runde 1 var gode investeringer.
Txp nevner du selv.
Reach er godt driftet i et forferdelig marked. Der er det gjort vellykkede strategivalg. Men god investering er det ikke,enda.

2020 for North er ikke bra levert.
Bonds er solgt som høns i regnvær
Plcs ble kastet med 50% tap.
TXP viser seg som et for tidlig salg. Og i mine øyne uforståelig ifht at de her hadde både mulighet for langt større posisjon og styremedlem. Noe de tidligere har ønsket i sine investeringer.
Svartedauden har gitt enorme svingninger på børsene. North har ikke benyttet muligheten selv med full kasse.

Neste uke er det god sjanse for svar på chinook.
Dette er virkelig make or brake for årsresultat i North og evt utbytte.
Om vi tenker oss at TXP har suksess og går opp i 2pund, vil North trenge mye cash for å betale utbytte.
Så jeg kan skjønne at de vil ha litt i bakhånd, men dessverre så er året 2020 så langt dårlig levert med langt bedre verktøy enn tidligere.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.