Olje og energi

gajini
17.09.2020 kl 08:28 1120

Positivt med udbytte strategien.
Men undre mig over, hvorfor de ikke vedtog ekstraordinær udbytte på baggrund af længe ventet refusion.

Ved at vente yderligere med udbytte, forbliver equity det større, hvilket betyder et større fee til advisors, er dette fair? Ret mig gerne, hvis aftalen er anderledes, men så vidt jeg ved gives der et procentvis beløb årligt af equity.

Er med på et stort udbytte ville skabe problemer med at udbetale 40-60% af resultatet uden at sælge fra af beholdningen.

Men et symbolsk ekstraordinær udbytte på 0,2-0,5kr på baggrund af skaterefusion havde været kærkomment. Trodsalt noget der var ventet på længe og en risiko vi som aktionær tog og lykkedes med, men afkastet herfra venter på sig...

Alternativt et symbolsk aktietilbagekøb, som der også nævnes. At volumen er ubetydelig og der kun kan handles lidt af denne volumen, er som det er. Det er mere symbolværdien bag.

Nu skal der ventes til næste år omkring forår/sommer for lidt afkast fra aktien.

Imellemtiden gives der fee på baggrund af en noget højere equity som vel giver nogle ekstra kr grundet manglende udloddet udbytte

Kan forstå hvis der var planer om større investeringer, hvilket jeg dog ikke kan fornemme på baggrund af det udmeldte, hvor det mere ligner at cash skal finansiere udbyttet- men hvorfor vente med udbytte?

Det sagt godt arbejde fra north, men har mig bekend også fået fin løn for godt arbejde.

Alternativt tilbyd aktionærerne at de kan sælge 10% af deres beholdning til f.eks. 2,5kr (stadig med rabat ift. Underliggende værdier).

De som har troen på selskabet sælger Ikke og de som søger exit mulighed sælger 10% af beholdningen og søger om at få lov at sælge flere (dette kan så være muligt ift. De aktionær som vælger at takke nej til at sælge aktier til 2,5kr, deres andel kan så købes af de andre aktionær som er villige til ar sælge mere end 10%.)

De tilbagekøbte aktier annulleres straks således at de aktionærer der ikke sælger får en højere ejerandel af selskabet og de andre aktionær har fået exit mulighed af noget af beholdnigen til fin kurs omend rabat ift. Underliggende værdier

Mulighederne er mange - men so far. Betryggende at der forhåbentlig kommer cash udbytte til næste år, medmindre markedet self crasher inden årets udgang.
Redigert 17.09.2020 kl 09:29

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.