Olje og energi

kjosmund
17.09.2020 kl 12:04 1966

Jeg mener tydeligvis det samme som deg, men det er viktig å ha i tankene at sektoren er nedgradert herfra til Alta, og vi får nok ikke en oppgang før friskmelding av Oil Service. Da må de av dere som ikke erfarte oppturen i 2004 se på chart (inkl. utbytte).
At Archer kommer til gå langt mer enn hva de mest optimistiske av dere på forumet antar, føler jeg meg ganske sikker på. Spørmålet er når, og fra hvilken kurs. Jeg valgte å redusere min beholdning etter forrige resultatfremleggelse, som forsåvidt har vært riktig etter hver eneste positiv nyhet fra selskapet (kjøp på rykter og selg på fakta har vært regel uten unntak) de siste årene. Min påstand er at dette først snur ved at lange penger fra institusjonelle som ser at det forsatt vil være aktivitet offshore etter 2030.
For de av dere som tviler på dette så er det bare å se hva energi som behøves når befolkningen øker med 90 millioner hvert år, og når fornybar ikke genererer nok energi til dagens behov (mange mener vel også at dagens fornybar er et paradoks ettersom man med dagens teknologi bruker mer enn hva som skapes på blant annet vindkraft). Så er det også en myte at oljeproduskjon øker, den er faktisk sterkt avtagende. Det som økes er gassproduksjon, som er å anse som meget miljøvennlig da den kan erstatte kullkraft.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.