Olje og energi

Jono
17.09.2020 kl 20:24 1652

Takk for ditt ærlige svar. Selv ikke har på langt nær så mange aksjer, men kjenner meg igjen, at forsøker å fange en fallende kniv, som det heter. Har fulgt denne i flere år, husker at de første ble kjøpt av mitt AS for 7-8 kroner, men burde solgt da kursen nærmet seg 20 kroner for noen år siden. Var også dum nok til å kjøpe 100 000 i fjor privat for kr. 3,60 og så for meg en god oppgang. Mitt AS har kjøpt noen flere 10 talls, noen uker siden nærmere 2 kroner, ikke kontrollerer mer enn ca. 150K.
For meg virker som om at du har lagt alle dine egg i samme kurv, at selv har interesser i nærmere 15 selskaper, den største i NEL hvor jeg solgte noen i juli for 22,30 som ikke hadde betalt mer enn 2 kroner og 8 øre for. Så langt et veldig bra år for meg, men alt kan skje, ingen ting er sikkert, at selv er ydmyk, så alt for lett å tape penger, at alt for mange nybegynnere driver kursene opp til dot com nivåer, tror at det er så lett å tjene penger på aksjer, selv sitter med million tap.
Ikke minst så lett å være etterpåklok, at jeg har fulgt Quantafuel i mer enn ett år uten å kjøpe aksjer, men selv føler på at dette "toget" er gått nå.
Har ikke så mye penger på bok, men er godt lastet med NEL aksjer, kan selges i løpet av sekunder, om noe skulle friste meg, men om jeg kan gi deg et godt råd, ikke lån penger på dine aksjer, bare mister kontrollen over selv, blir tvangssolgt om kursen faller, samme hva du håper og tror selv (les Archer).

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.