Grønne aksjer

Bobby
28.09.2020 kl 19:30 2959

Upsidetown, du skal ha ros for å dele av din kjennskap til og dine betraktninger rundt Aker vind og karbon. Selv har jeg vært med fra starten med en post, og er ikke overrasket over litt nedgang nå. Uttrykket "ingen trær vokser inn i himmelen" bør man ta med seg på veien. Når jeg investerer i aksjer gjør jeg det som regel med valg på "sikre" aksjer ala Stb, Gjf, Kvaerner etc. De kan gå litt opp og ned, men ikke konkurs. Jeg liker også fra tid til annen å satse litt når det dukker opp spennende case ala ACC og AOW. Jeg ser på vind som fremtiden sammen med olje og gass. Jeg har også trua på at karbonfangst kan bli stort. Vi vet at noen grep må storsamfunnet ta for å sikre jordas helse i fremtiden. Om det blir vind og karbon vet vi ikke sikkert per i dag. Vi vet heller ikke i hvor stor grad de ulike land ønsker å forplikte seg i kroner og øre. Vi kan derimot ta en sjanse med en inngang som kan vise seg å være billig hvis dette blir veien å gå. Da tipper jeg aksjene i vind og karbon vil stå betydelig høyere enn dagens kurs. Vi må heller ikke glemme at Aker er et stort selskap med noen av de flinkeste folka i bransjen. Jeg er av den oppfatning at kompetanse og utvikling av teknologi har en pris. Tilgang til kapital, bekjentskaper og annerkjennelse i finansverden er også viktig. Troverdighet ved at man leverer gode produkter og service mm. Alt dette kan Akersystemet til fingerspissen. Jeg er ikke redd for å sitte med en post i disse aksjene nå, og jeg gleder meg til tiden fremover.
Redigert 28.09.2020 kl 19:32

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.