Gull og gruve

JanV
30.09.2020 kl 09:22 1919

Møyfrid. Utfordringen med Ele er at selskapet er tomt og strategien er å selge «skallet». Spørsmålet er hva er «verdien» av skallet. Så lenge focus er crypto i en eller annen fasong så kan man se bort fra noen «verdi» på det fremførbare underskuddet. Lånet de har til gode tviler jeg på at lar seg inndrive/selge. I beste fall svært usikkert, i verste fall ingen verdi. Har listingen i seg selv verdi? Med børsens uttalelser om bakdørs listing og «gratis» listing på Merkur tror jeg «verdien» er minimal. Da står vi igjen med cash på 50-70 øre/aksje give or take. I mine øyne er aksjen kraftig overpriset på det vi ser. Spørsmålet er om Ele har noe som helst blue sky som skulle tilsi en overprising, for ikke å snakke om forventning på 10-15 kroner. Det finnes i mine øyne ingen slik sannsynlig blue sky. Det som fremsettes her på forumet rene varm luft usannsynlige drømmer. Fullstendig umulig å mene noe som helst om annet enn at det syn tatt fullstendig ut av luften. Kan det komme en tullemelding eller rykte som kan gi en ny dead cat bounce. Selvfølgelig kan det skje, men det er for meg tvilsom(veldig diplomatisk) strategi.
Redigert 21.01.2021 kl 07:45

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.