IKT

Baron1!
11.11.2018 kl 20:50 2728

Ikke så begeistret for at vekst skal tas på oppkjøp. Oppkjøp er noe alle i prinsippet kan gjøre. Det koster bare penger. Det kan ikke være et mål i seg selv. Det må være konkrete behov eller muligheter som ligger bak. Det må passe inn med øvrig produktportefølje og kompetanse.

Selv om jeg synes flere av grepene som blir tatt ser lovende ut, er jeg skeptisk til at sjefen skal gjøre oppkjøp etter så kort tid i selskapet. Og jeg er definitivt ikke overbevist av CFO, så den rådgivningen tør jeg heller ikke å stole på. Jeg er skeptisk til å gå ut og annonsere offensiv oppkjøpspolitikk - og det oppfordrer jeg også dere medaksjonærer til å være. Vi skal ikke kjøpe omsetning for kortsiktig positiv effekt.

-Baronen

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.