Industri

Hammers
07.10.2020 kl 10:05 7405

Ikke akkurat en kontrakt, men i dag en hyggelig melding ang NY TEKNOLOGI fra Henrik Badin på sosialt medium;

"En ny milepæl fra VOW ASA denne uken med oppstart av vår nye energieffektive tørketrommelløsning ved testanlegget vårt i Norge.
Dette finansiert av European Commission Horizon 2020-programmet.
Etter å ha utstyrt cruiseskip og oppdrettsfiskeparker i årevis med våre slamtørkersystemer, er vi stolte av å kunngjøre oppstarten av vår siste tørketrommelteknologiutvikling som øker energieffektiviteten på opptil 70%. Et stort skritt fremover for å redusere våre kunders karbonavtrykk".
Altså rundt 1 fysisk ordre pr mnd - i snitt. Den forrige kom for nøyaktig 1 mnd siden - den 7. september.

Ordreresesven begynner forresten å nærme seg NOK 2 MRD - inkl options! Dette fordi;
Halvårspresentasjonen viste at den pr den 30. juni var på hele 989 mill.
I TILLEGG registrert nye på 157 mill pr den 25 aug + retrofit kontrakt til et cruiseskip i sept. Kanskje på ca 20 mill?
På TOPPEN av dette "options" på hele 621 mill. Summerer jeg alt er tallet 1,787 MRD.

TIL SLUTT gjør jeg som gateselgeren som henvender seg til sine kvinnelige tilskuerne og OVERVELDENDE sier;
Og om ikke DETTE var nok, kjære husmor - så legger jeg på 10% ekstra i forbindelse med kronekursens fall mot € og $.
Man er da oppe i MRD 1,965 - altså ca 2 MRD! Noe er selvsagt effektuert i mellomtiden, men rundt 2 MRD ligger uansett totalen!

Hilsen Hammers
Redigert 07.10.2020 kl 10:26

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.