Industri

Hammers
16.10.2020 kl 22:08 6254

Dagens melding tror jeg kan være startskuddet for en større ekspansjon mot plastbekjempelsen.

Tinfos har allerede vært etablert i Indonesia i mer enn 10 år.
Der har man registrert hvordan landet i økende grad "renner over" av plastforsøpling - uten å ha et effektivt mottakerapparat i bakhånden.
Det er DETTE VOW har en glimrende løsning på. Dritt inn i den ene enden - og REN ENERGI i form av elektrisitet ut av den andre.
Kan det gjøres enklere - eller bedre ???

Om Tinfos har kontaktet VOW for å få bukt med problemene kan ikke jeg vite, men uansett er dette et kjempetiltak for Verdenssamfunnet.
Dette er OGSÅ et kjempetiltak for beboerne i disse områdene.
De får på en effektiv måte levert og betalt for plastavfall til samlestasjoner som sender det videre til enda litt større aktører.
Til slutt ender man opp med penger i hånda, lys i pæra og renere omgivelser! Ikke rart at VOW stadig snakker om et Kinderegg!

På NRK 2 har serien "Vi drukner i plast" vært vist den siste uken. I dag fikk jeg sett slutten av episode 2 (av 2).
Den omhandlet probleme i nettopp området Indonesia. Spennende å se - så kan man trekke sine egne konklusjoner i ettertid.
https://tv.nrk.no/serie/vi-drukner-i-plast/sesong/1/episode/2

Hilsen Hammers.......som håper at VOW blir en av deltakerne under søndagens TV-aksjon.
At de der kanskje får vist fram sitt enklere containerkonsept! Det som lett kan manøvreres i lokalmiljøer der behovet er størst!
Redigert 17.10.2020 kl 01:12

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.