Grønne aksjer

Strategi
17.10.2020 kl 09:26 1923

Man kan si mye om Hammers, har selv forbannet han mye da jeg satt i Norwegian høsten 2019.
Norwegian kunne kanskje klart seg om ikke corona kom da det så bedre ut rundt årsskiftet 2019-2020.
Så kom kolappsen.
Når det gjelder Quantafuel valgte jeg kortsiktig å kaste kortene etter investor dagen, da jeg synes han var defensiv på egen gjennomføringsevne.
Når jeg leser dagens artikkel i FA om Bøhn kan jeg ikke bli annet enn imponert over hans pågangsmot, det er imponerende å sette opp en ny teknologi og er nytt internationalt selskap basert på 2 karer som i utganspunktet kom for å prate om torv til bruk i gjødsel isteden for rekeskall.
Bøhn har tidligere opprettet internationalt selskaper i hundre millioner klassen og det ligger sikkert mye arbeide bak.
Når det er sagt er den siste gjennomføringsevnen det som skaper stor bekymring.
Du starter ikke opp 3 selskaper Som går internationalt over ende og sitter igjen med en leid leilighet og en rifle.
Når han i det utvidede intervjuet fortsetter å være defensiv i hht. Quantafuel skaper det enda mer bekymring.
Ingen av hans startups har generert penger under Bøhn, et selskap er i drift under nye eiere uten Bøhns medvirkning og implementert inn i annet selskap.
Quantafuel er et start up, det har ingen kommersiell drift, derfor gikk jeg ut på sidelinjen når støtten røyk.
Går kursen kraftig ned går jeg muligvis inn igjen.
Jeg skjønner hva Hammers mener her og ser at det muligvis kommer en skikkelig skrell tilbake til kurser mellom 30 og 40 der flere av de som satt med tidlig aksjer gikk ut eller lettet seg.
Mulig den går lavere også dersom dette drar ut.
Når man begynner å grave er det lett å bli bekymret, må berømme Bøhn som fikk ut 63 mill fra prosjektet, at han bruker fritid på å skrive en bok om langrenn midt i en start up er jeg lett forundret over.
Bønn har vist stort pågangsmot i sine 3 tidligere prosjekter men den siste biten mangler helt klart.
Hammers etterlyser den siste biten og i ettertanke kan jeg ikke være annet enn enig.
Jeg er ikke investert i Vow, de har kommersiell drift og noe inntekter.
Det siste er viktig, de satser også landbasert og gårdsdagens avtale blir viktig for selskapet fremover.
Lykke til for begge menigheter, på kort sikt har jeg en klar mening om hvor jeg ville satt pengene.
Redigert 17.10.2020 kl 09:28

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.