Shipping

Siderius
17.10.2020 kl 16:40 4175

Hei Longsitinbulk,

Regner med en reaksjon ned først, men årsaken til å kutte utbytte betyr mest. Om de tjener samme eller bedre enn i dag, men kutter utbytte så tipper jeg at noen selger seg ut fordi de ville ha ett utbytte selskap. Men da blir jo kapitalen igjen i selskapet, noe som faktisk kan drive kursen oppover. Kutter de utbytte fordi de ikke lenger har noe overskudd til å betale utbytte, da havner vi i kjelleren. Hvor langt ned det da ville vert snakk om ande jeg ikke.

Sjansen for å redusere utbytte ytterligere er omtrent ikke-eksisterende. De betaler ut ca 50% payout ratio i dag, så har råd til å øke om de ønsker det. Og første båt som går av kontrakt er Juni 2022, så er "lenge" til.

Så da er risken som er igjen at noen av de som leier båt av OCY går konkurs, noe som er mindre sannsynlig nå enn tidligere, den siste store risikoen igjen.

Jeg er rimelig bull på OCY på lang sikt. Både at de øker flåten og utbytte, men tenker vi må over på neste å før dette skjer. (Bare tipping fra min side, har ingen kontakter til OCY)
Redigert 17.10.2020 kl 16:42

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.