Industri

Hammers
18.10.2020 kl 22:25 5590

Søndag formiddag er en herlig tid for en rusletur med bikkja. Gjerne langs sykkelstien ved elvebredden.
Da er det ro i sjelen og mange hyggelige mennesker og andre bikkjer å hilse på.

Man kan tenke på likt og ulikt - både Sporty og jeg.
Han snuser ivrig rundt. Stanser, og løfter bakfoten for å besvare de hemmelige meldingene i grastustene.
De som KUN er forbeholdt likesinnede.

Jeg tenkte heller litt på dagens bortekamp mot Spurs (som ble en ELLEVILL affære), men mest på VOW - og deres engasjement i Indonesia.
Etter å ha lest et par nye artikler i TU og sett et par filmer fra området, slet jeg fortsatt med å se sammenhengene i begivenhetene i Asia.
Det varte ikke lenge, og etter hvert gled bare brikkene på plass av seg selv. Brikkene der Tinfos og VOW var involvert.

Det vi vet:
- Tinfos har vært etablert i Indonesia i 8-10 års tid. Har bygget flere kraftverk i elvesystemene der.
- Med det har de et stort kontaktnett rundt om. Myndighetspersoner + personer/organisasjoner med tilknytning til elektrisitet/bistandsordninger.
- Selskapet har den siste tiden sett sterkt økte forurensing. Det har også myndighetene gjort.
- Tinfos kjenner til ETIA's systemer for rensing og konvertering av søppel (her PLAST) til ren energi.
- Tinfos kontaktet VOW for ca 1 års tid siden med forespørsel om å etablere seg med sitt mobile system i regionen.
- FREDAG ble den endelige avtalen undertegnet.

Turen fortsatte. Den siste biten med litt bris i RYGGEN og herlig sol i FRONTEN.
Altså perfekte forhold for klare tanker i topplokket! Det jeg til slutt konkluderte med, før jeg var hjemme, er følgende;

ETIA "forbrenner" plast til Syngass via sin høytemperatur pyrolyse. Denne gassen er REN - og slipper IKKE ut giftstoffer til omgivelsene.
Reststoffene fra pyrolyseprosessen selges til rafinerier som et verdifullt "avfall" for annen produksjon.
Den produserte syngassen benyttes til å drive mindre kraftverk for stømproduksjon i lokalmiljøene rundt om.

Man er mao tilknyttet et el-nett i disse områdene, men kan bytte ut dieselaggregater med slike som går på ren gass.
Ved konvertering til Syngass er det selvsagt litt elektrisitet i bildet for å holde "hjulene i gang". Denne hentes fra selve anlegget.
Det produseres LANGT MER enn det man selv forbruker (har ikke tallene i hodet - akkurat nå) - og gir et stort overskudd av elektrisitet.

Markedet er ENORMT - og til det beste for alle involverte parter.
Det beste av ALT; VOW har nøkkelferdige løsninger! Ikke slikt som "kanskje" står ferdig om 4-5 år!

Med sitt etablerte kontaktnett i Indonesia kan man GODT tenke seg at Tinfos vil virke som en portåpner for VOW.
De vet hvem man skal snakke med og hvilke støtteordninger/bistandsmidler som finnes for utbygging i regionen.
Husk; det var Tinfos som anbefalte VOW å komme til landet.

Her snakker man UANSETT om en VINN-VINN situasjon for alle parter.
Slik det er med ALT VOW leverer - både til vanns og til lands! Kundene gjør selv BUTIKK på å kjøpe deres anlegg.
De får over tid langt større verdier tilbake enn det utsyret koster i anskaffelse. I Indonesia får man i tillegg langt renere natur rundt seg!
Denne ekstrabonusen tjener både landet og verdenssamfunnet på!

Det hører forresten med at området for tiden ikke har noe effektivt system for å fjerne de sterkt voksende plastbergene.
Da er det forbrenning UTEN pyrolyse som gjelder. Man brenner plast og slipper giftstoffene rett ut i omgivelsene.
Dette kan det raskt bli slutt på etter hvert som myndighetene ser hvilken ressurs plastforsøplingen egentlig representerer.
Bare man behandler råmaterialet på riktig måte.

Turen var med det over. Sporty fant raskt senga - og der lå han rett ut for å sorterte dagens inntrykk - med små rykninger i beina.
Kanskje han kjempet en indre kamp med den svarte og skumle hunden han møtte på turen? Hva vet jeg?
For MIN del passet det bedre med litt varm kakao + et par skiver med brunost - før oppladningen til Spurs v West Ham.

Forresten en spinnvill kamp der Spurs ledet 3-0 etter 17. minutter. Det gjorde de også etter 82.
Etter 90+3 sto det 3-2, men det var før DENNE KNALLPERLA kom - 20 sekunder før slutt;
https://www.whufc.com/news/articles/2020/october/19-october/all-angles-manuel-lanzinis-stunner-tottenham

30 sek DERETTER beordret naboene sine lekende barn INN - etter å ha hørt det levenet som kom fra huset mitt......🤭🤭🤭!
Snakker man om ÅRETS MÅL? Uansett et historisk mål i ligasammenheng.
For første gang i prem lgs's historie har et lag skaffet seg poeng etter å ha ligget 3 mål under i det 82. minutt.

Hilsen Hammers.........som heldigvis slapp å høre noen sirener pga "husbråk"!
Redigert 19.10.2020 kl 13:32

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.