Offshore

kvirrevi
15.11.2018 kl 13:46 2707

Helt sentralt er det vel hvordan hovedmarkedene DOF opererer innenfor vil utvikle seg det neste året. Det er helt klart positivt at DOF på presentasjonen viser til vesentlig økning i anbudsaktivitet. Men dette må vel egentlig sies å være forventet ut fra generell forventning om stor økning av aktivitet i 2019. 2018 er snart omme og det er ikke mange månedene før store deler av virksomhetsprogrammet for sommeren 2019 er lagt.
DOF er godt rigget med en høy og økende EBITDA fra contracting virksomheten, og der det ligger en stor trigger i den øvrige subsea virksomheten som per i dag har lav EBITDA og en hel del ledig kapasitet. Mye å glede seg til angående kontraktstildelinger i de neste 3-5 månedene.

Jeg tror det er ventet vesentlig høyere aktivitet blant annet i Nordsjøen vår, sommer og høst 2019, dette er en stor trigger for DOF og DOF Subsea.

Som et lite tegn på økt aktivitet ser jeg at det ligger ute oppdrag på 13 PSV båter for langsiktige kontrakter som ennå ikke er sluttet, samtidig har det blitt sluttet 9 båter de siste tre ukene. Mange av kontraktene gjelder for flere år. Samtidig vil jeg tro det kommer en god del flere slike oppdrag før nyttår.
Redigert 15.11.2018 kl 13:55

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.