Offshore

5198
15.11.2018 kl 13:50 2695

Håper ledelsen i DOF er fornuftige nok til å ikke inngå noen for for konsolidering der de får dårligere vilkår en de har i dag, dvs at med dagens marked skal det ikke være noen form for tvil om at pengene rekker ut 2023. Håper også de holder seg unna supply segmentet, der har de jo allerede noen opsjoner på å kjøpe ut skipene de har management avtale på (Nordea). Skal de ta over endel subsea skip må de også være på kontrakter slik DOF har hatt for vane å ha det.

DOF er veldig solide slik de er i dag, å ødelegge det hadde vært en skandale. Skraping av skip er jeg ikke så sikker på må til om du ser på Nordsjø markedet, PSV ratene er jo allerede på levelige rater. Selskapene med mest gjeld vil ikke ha råd til å ta ut skip slik det er i dag. Dette vil de veldrevne selskapene klare å utnytte. Jo lenger de ligger jo større sannsynlighet for at de blir spiker.

Mons sa tidligere at de aldri ville tenke på å slå seg sammen med andre rederier, skulle dette mot formodning skje er jeg sikker på at det er på vilkår DOF bare ikke kan si nei til. Feks ta over flere skip på management avtale med opsjoner på kjøp. Dette hadde også etter mn mening vært tryggest måten å kjøpe skip på. Får de lange kontrakter på skipene de har opsjon på kan de bare kjøpe det ut.
Redigert 15.11.2018 kl 13:53

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.